Vinnarraden låg ute på nätet

Det får vi hoppas att Aftonbladet eller annan skvallerblaska smäller upp på löpet imorgon, för jag tänker nämligen lägga ut mina tankar om dagens V75 här på bloggen innan spelstopp. Fösrt måste jag berätta om den tuppfäktning jag nyss bevittnade på Rosenlundsgatan: Man i stor Merca vs. gångtrafikantsnubbe. GTF (gångtrafikantsnubbe) går över ett obevakat övergångsställe när bilen kommer i hög fart och tutar upp GTF på trottoaren och sen kör vidare. GTF blir så förbannad att han löper efter bilen i 70 meter och när föraren ser det, tvärnitar han och kastar sig ur bilen möter GTF i gatan. Sedan de verbalt försökt komma överens (nja) om vem som är mest dum i huvudet tror jag för ett ögonblick att jag ska få bryta upp en fight med Idris sovande i barnvagnen. Som tur var nöjde sig tupparna med att kackla den här gången och Mercamannen hoppar in och kör iväg. Puh! Nu till V75! 1) Viola Silas borde spikas med tankepå 11 raka segrar men vilka pengar ger sjuorna då? Jag garderar med Pebbly och hoppas Goopen vill behålla ledningen och sätta Viola i dödens så att hon får jobba för segern. 2) Red Hot Dynamite är nog bästa häst, inget snack. Däremot gillar jag snacket om att de andra ska ge honom en match. Lutfi med Juggle Face och Uhrberg med Zorro Photo. Tar med rysaren Schwerin Bokomed en viss Svanstedt till fyra procent. Som hittat. 3) Tror på Acclaim men tar med SJ photocopy från spets. 4) Yield Boko eller Spring Erom, vem är starkast? Bara det inte öppnar för en tredje, tat lugnt och släpp inte ut Rakkas från innern. 5) Spikar 6 Device. Kom igen Hockkey-spets och slut! 6) CalamaraDonna med Örjan är Walmanns bästa chans enligt stallet. 123 får också plats på kupongen. 7) Fisher King och Chimall TT har knappt förlorat när de gått felfritt. Vid galopper får väl Lucas Ness vinna från spets som sist. Lycka till! Idris säger nu Heeej och vinkar när man kommer. Mycket charmigt!

Kommentarer
Postat av: Abbelibabba

5 rätt på hästarna och nya jackpottpengar nästa vecka att spela om. Missade att Jodas Julia skulle bli släppt till ledningen av stallkamraten SJ Photocopy, men den hade inte ens stallet kunna spått så va fan. Device torskade på linjen och var inte bra nog men ändå en nos från segern. Nya tag nästa vecka.

2009-11-07 @ 22:06:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback