Idris står och husaffärer

Min dator skriver dubbel-k´n och bloggen trycker ihop all text till ett enda oläsligt stycke och jag vet inte vad jag ska göra åt något av problemen - mer än radera x antal k´n förstås. Igår stod Idris själv i 3-4 sekunder och nu är det no turning back. Tydligen hopar det här barnet också över krypstadiet och går direkt på gåendet. Tajmingen är extremt dålig eftersom vi om två dar har ett dygns flygplansresa framför oss och aklla som har barn vet hur sugna barn som precis lärt sig stå är på att sitta ner. Inte alls. Igår blev vi hastigt och lustigt inblandade i budgivning på ett hus. Ja, eller sjöbod närmare bestämt. Sara ringde Mimmi och sa att en sjöbod vid Årstaviken låg ute till vrakpriset 55000:-. När vi ringde var priset 210 000 och budgivningen gick het nere vid vattnet. Vi släppte allt och kastade oss ner men när vi kom fram hade "gamarna" redan dragit iväg det gamla paret till banken för att få till en snabb affär och lämna oss utanför. Där stod vi vid en bommad sjöbod och budade för att paret skkulle komma tillbaka och öppna för oss - absurdt. Till hade vi ingen kkoll på om vi bara gamblade eller vad vi höll på med. I samma veva fick gubben panik på bankken och började yra om att hann måste till jobbet i samma mening som jag precis höjde budet med 10000. Ingen stuga den här gången heller med andra ord. Jag kommer att få svårt att gå förbi den där boden i sommar utan att tänka på mig själv på altanen med ett glas rosé i handen.

Kommentarer
Postat av: anna

Det är nån mening med allt. det dyker snart upp nåt bättre


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback