Gångare och Lagare

För ett tag sen skrev jag här i bloggen om en gångtrafikant som i ren ilska sprang efter en bil och höll på att hamna i bråk. Jag kunde givetvis inte undgå att tänka på honom när jag härom dagen läste en notis om en man som blivit knivhuggen till döds när han gjort precis en liknade grej. Världen är galen! På tal om gång är Idris uppe och studsar som bäst nu för tiden. Fortfarande med vår hjälp men ändå. Hans små tjocka ben gör sitt allra tappraste för att hålla uppe resten av kroppen och samtidigt hålla balansen. Det är en fröjd att se honom skratta sig fram över hallgolvet och vilja framå, uppåt mer och mer för varje dag som går. Jag blir så glad av människor som har tagit ställning ochgör något mot den kkonsumtionsyra som ständigt råder (köpte ny dator igår :P)- Har därför gått med i Facebookgruppen som byter och skänkker bort grejer i 08-området. Kul att kolla in alla udda byten och göra klipp själv, blir glad av att någon satt upp en lapp i vårt soprum om att "Dettta är en bytarhylla, ställ saker som du tror någon annan vill ha här" och inte minst ett stort tack till Reza på Skånegatan som över dagen har lagat vår portabla dvd så att den hinner följa med hel till Kalifornien. Hurra! Nu ska jag konsumera lite sömn, den är än så länge gratis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback