Framme

Vårt första dygn på amerikansk mark är nu till ända och jetlagen tar ut sin rätt ganska tidigt. Resan gick bra trots att Idris inte ville sova på hela vägen( en viss stolsgranne hade nog mördat om han hade kunnat)och Noam satt förgäves och väntade på att det skulle visas barnfilm på tvn. Tullpolisen i staterna triggar min mest ironiska sida och jag fick jobba som ett djur för att inte börja skoja om terrorism och knark när de frågade ut oss om hur många burkar barnmat vi hade med och vi fick lova på vår heder att inte lämna den oäten i deras älskade land. De är ju helt sjuka karikatyrer på sig själva. Anna och Ola är briljanta värdar och vi blev hämtade med rymdbilen som svalde oss alla med packning och allt. Eget hus med allt från ångbastu till trumset har vi fått och sovit som bebisar har vi gjort. Nja, det kanske är fel uttryck för Noam ville bra gärna att det skulle vart morgon vi halv fyra i natt. Dag ett har vi smitt planer för månaden - inkluderar det mesta mellan beachhouse och Vegas, promenerat i närområdet, vilket var en tripp till Stanford University och fikat på konstmuseum. Intressant att se hur allt som anses vara kultur klappats ihop till ett paket - Rom, Egypten, Arkitektur och de gamla antikens Grekland - Tjoflöjt va bra det blev. Utanför grillade Stanfordfansen till det amerikanska fotbollslaget och drack Bud Lights på parkeringen. Fejk och fejk och så äkta amerikanskt jag kan tänka mig. Go natt!

Kommentarer
Postat av: Katjamormor

Härligt att veta att ni kommit fram ordentligt. Hälsa Anna+Ola. Kan glädja er med mörker klockan fyra på eftermiddagen, därtill regn på diagonalen. Så njut!

2009-11-22 @ 16:26:52
Postat av: El camargués

Every breath you take, i'll be watching you!

El Camargués

(en poäng om ni gissar vem jag är;)

2009-11-22 @ 19:02:03
Postat av: anna

Wow! Ni har bytt land igen?

Ginns en tokjobbig utmaning i min blogg
http://fyrbarnsmorsan.wordpress.com/2009/11/22/100-bloggfragor-med-svar/



Kram

2009-11-22 @ 22:31:50
URL: http://fyrbarnsmorsan.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback