Black Friday, windy saturday

Igår fick vi efter att ha prövat pool nummer två och tre här på området för oss att vi skulle dra iväg på shopping. Sagt och gjort - in med shoppingknappen på GPSen och iväg. Vi hade hört ryktas att det skulle vara Black friday igår, men hade inte riktigt koll på vad det innebar. Det blev vi varse när vi kom fram till parkeringsplatsen utanför outleten - det var tjockt. Helt pintjockt. När bilarna framför oss började stjäla platser av varandra gav vi upp och åkte vidare till ett mindre populärt shoppingcenterområde. Om det amerikanska samhället haltar på många sätt så är konsumtion ett område där de förädlat allt för att dollarna ska rulla. Det är små bilar på kundvagnarna för barnen, caféer, elvagnar för rörelsehindrade eller tokfeta och de är drillade i service. Bara det faktum att de tar ens namn på Sturbucks när man beställer kaffe, bara för att det ska kännas lite personligare när det ropar ut att just Albins Kaffe Latte är klar ett par sekunder senare. Fast i hysterin blev vi förståss men kom ut på andra sidan med både förståndet och plånboken i behåll. Mimmi fyndade en klänning och Noam en bok om kroppen. Kvällen spenderades i huset med film och vin. Idag,lördag gjorde vi ett nytt försök på stranden. Ola gick ner med storbarnen och byggde slott i blåsten men när vi andra kom ner höll både Mimmi och Idris på att smälla av. Därför hämtade jag Noam och vi tog en promenad till den antikaffär där jag hittade min surfarskjorta härom dagen. Jag blev heltänd på att köpa en gammal jukebox eller ett flipperspel från 60/70-talet som gubben drog igång. Sen blev det fika på en dinner med blåbärspannkakor. Vila för alla mitt på dagen just nu...

Kommentarer
Postat av: Katjamormor

Varför höll Mimmi och Idris på att smälla av?

2009-11-29 @ 14:20:18
Postat av: Emilie

Låter ungefär som vår dag!



Tusen pussar

2009-11-29 @ 18:09:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback