Nästan vår i luften

Jag märker att jag haft lite väl hög ambition vad det gäller bloggen, kanske dags att börja inse att jag inte riktigt hinner skriva lika ofta nu. Igår hade jag en fantastisk promenad hem över Götgatsbacken i vårljuset. Det första som möter mig är synen av en man i enorma hörlurar som lunkar gågatan fram i sakta mak. Bakom honom hade en kö på tre bilar bildats som körde en knapp meter bakom honom utan att han märkte ett dyft. När jag sen kommer nedför backen står en vithårig kvinna i 70-årsåldern framför ett skyltfönster med en illröd täckjacka nedhasad på armarna. På andra sidan glaset finns en tv som visar hip-hop-videos och en stor färgad man sliter av sig tröjan och visar sexpacket varpå kvinnan blir som tokig och börjar dansa ikapp med mannen på bildskärmen. Mycket underhållande och tragisk syn. Det måste vara våren som är på väg...

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha.... Tycker inte att det var så tragiskt. De var väl lyckliga ;)



Bloggandet ska man ju bara syssla med när man har tid och det känns roligt. Du har ju betydligt mysigare och viktigare saker att pyssla med där hemma misstänker jag? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback