Mycket nu...

Att-göra-listan i köket växer sig allt längre ochdagarna bara rinner iväg för tillfället. Saknar Noam och Idris något enormt på dagarna och det känns som jag missar, missar, missar när jagfår Mimmis sms-rapporter om Idris första leende eller om hur Noam slänger av sig jackan och skriker vårtjut i den första värmande solen för året. Jobbar som ett psyk för att visa mig duktig på nya jobbet och på att bygga upp det kontaktnät jag tappade under åreni Kambodja. Den som lever får se vart det leder den sista juni när jag står arbetslös igen. Vårsol ja och som svensk måste jag ju kommentera vädret. Som jag har längtat till de här dagarna när solen ligger strax över horisonten och gör allt till svarta konturer och damm i motljuset. Götgatsbacken gör mig extra glad dessa dar, när frihetskänslorna bubblar, mycket tack av att man få gå i körbanan och visst borde hela innerstan vara bilfri. Fram med cyklos Stockholm. Appropå det måste jag kolla om nya cykeln står kvar nere på innergården där jag ställt den efter ett vansinnesbråk med mitt psykfall till granne som fått för sig att den stod ivägen för hans på sin tidigare plats. Människa med en liten patetisk värld...suck! Tillbaka till solen. Igår hade de slängt upp uteserveringen på Snaps och tre tappra hade trotsat kylan med en kall men ge det några dar och grader till och där är fullsatt - på lunchen. Det är det alltid på Jägaren annars för den som vill få Finlandsbåt sju dagar i veckan. Själv nöjer jag mig med att gå förbi utanför varje dag på väg från jobbet och är nästan halvblarig av bara rökarnas andedräkter där på trottoaren. Dags att göra en vårmix till Ipoden tror jag - Kenta får nog inleda med schlagerdängan Utan att fråga.

Kommentarer
Postat av: Sara

Min att-göra-lista är också lång =(

Postat av: s.

Härligt du skriver :)

har du bott i Kambodja?..häftigt..

2009-03-18 @ 21:27:38
URL: http://ajslandic.blogg.se/
Postat av: anna

Håller med.... kanske skulle bli författare?



Jag har öppnat webbshop förrästen http://www.pyssloteket.se/shop . Tyvärr så har jag bara hunnit lägga upp en bråkdel av sortimentet.... tar ju tid som tusan. Men ta en kik vettja.*



Kram på dig

2009-03-19 @ 00:51:09
URL: http://www.pyssloteket.se/shop
Postat av: Katja

Fantastiskt att kunna följa dig, Noam, Idris och Mimmi här. Kan Idris redan lägga av ett smajl? Vad är det du jobbar med?

2009-03-22 @ 09:07:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback