Vardag

Så börjar då vardagen infinna sig så smått även om jag inte har gått till jobbet ännu. Noam började på sin gamla förskola Svarta Grisen i måndags och det har gått galant att komma tillbaka för honom. Jag tror han kände igen några barn, personal och föräldrar och det kändes nog skönt. När han väl insett att dagarna på "dagis" handlar bara om lek och inte innehåller vare sig lektioner eller bestraffningar kändes det som gläden bara flödade fram. Svarta Grisen är ju också väldigt speciellt på det sättet att många föräldrar har tid att ta det lugnt på morgonen med sina barn och hänga runt på en fika i soffan över en saga osv. Vi får väl se hur det kommer funka för oss när allt drar igång på allvar. För mig personligen var det en fröjd att kunna diskutera ordenligt med personalen och att träffa andra föräldrar - vilket inte fanns som många möjligheter till i Kambodja. 
Annars går dagarna mest åt till fix. Renovering av lägenheten, jobbintervjuer och idag källarrensning. På eftermiddagarna försöker vi underhålla Noam i Söders parker eller med kakbak och matlagning hemma. 

Dagens Noam: Idag hörde Noam om något på radio som lät som Hagbergsgatan och konstaterade snabbt till sin mor: "Där kan jag och pappa bo så kan du bo kvar på Västgötagatan och baka  kakor själv."

Imorgon ska vi jaga trägolv och jag nya jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback