Trettiotre

Bilden är ifrån vår avslutningsfest i Phnompan när Bruce och Vee utmanade mig på en Haka. De som var där vet att den Svenska dans-Hakan sjungandes Dancing Queen utklassade den Nya Zeeländska lip-och-macho-Hakan med hästlängder. 
Idag är det den sjätte januari vilket i mitt fall betyder att jag tippar över trettitreårskanten, sjukt vad tiden går fort. Blev uppvaktad på sängen i morse av Mimmi och Noam. Av min fru fick jag en Ipod Nano som verkar väldigt smidig och bra (jag har saknat min musik sedan den gamla gick sönder i PP). Noam tyckte att pappa skulle ha en guldklocka men efter kompromissande med mamma blev det en ordentlig "guld"ring i storleken massiv som låg i paketet. Noam hjälpte sedan mig att handla kakor och trots gediget fikande av släkten vid två finns fortfarande ett berg av sötsaker kvar. 
Den första veckan i Svedala har gått snabbt som sagt och imorgon ska jag börja jaga jobb på allvar, konsultera hantverkare och förhoppningsvis skaffa mig ett par varmare dojjor än mackorna jag nu glider runt och fryser i. Noam har hunnit med att både få skridskor och slalomlektioner i julklapp så det ska nog bli människa av det lilla tropik-lyx-barnet också.
Annars känns Kambodja väldigt långt bort. Det är galet hur fort man anpassar sig till nuet.
Tack alla vänner som har kommit ihåg mig och skickat gratulationshälsningar idag. Det värmer mycket att ni finns. 
Ikväll sitter Marc barnvakt och vi ska passa på att se Låt den rätte komma in som vi båda har sjukt höga förväntningar på efter att ha läst boken och recensioner. 
Mot trettiofyra...

Kommentarer
Postat av: Maria

ABBA-Haka rules!

2009-01-07 @ 01:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback