Sverige idag...

Vi satte in persienner i vardagsrummet i fredags eftersom vi kommer bo i ett akvarium när det flyttar in folk i nybygget tvärs över gatan. Snubben som var här och mätte våra fönster förklarade för Mimmi på telefon vad som skulle ske på fredag:
- Jo du, jag skickar en kille på fredag....(paus)... alltså han heter Vahid och är från Iran men han pratar svenska...(paus)...alltså han är en sjysst kille...men han är från Iran som sagt...men han pratar svenska.

Samtidigt i en exklusivare stadsdel i stan där jag vikarierade som lärare.
6-åring: - Var ska jag lägga läxan?
Jag: - Du kan lägga den här. Vad har ni haft i läxa?
6-åring: - Vi skulle räkna hur många fönster vi har hemma.
Jag: Jaha, hur många hade du hemma då?
6-åring: 164 st
Jag: Jaha.

(Vår lägenhet har 10 fönster)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback