Måndag på Söduur

Bokade upp mig på jobb i morse men bokade av en halvtimme senare när magen bubblade värre än jacuzzin på Eriksdalsbadet. Blev utputtad från Svarta Grisen där de var trötta på magbakterier som gått runt runt och tog mig hem igenefter en sväng på Wirströms. Äntligen skulle Ikea-hyllorna upp på väggen och det är stor ångest varje gång jag, betongvägg och slagborrmaskin nämns i samma mening, men skam den som ger sig. Måttade och svor när skåpen som fick plats i teorin inte passade väggen i praktiken men körde taktiken: Ett-skåp-i-taget-så-löser-jag-det-på-slutet. Det visade sig vara rätt medicin och den enda som inte var helt nöjd med mitt arbete var dörrkarmen som fick smaka på stämjärnet till förmån för sista skåpets lebensraum (tyska är ett skitspråk ändå så jag stavar som jag vill).
Sen var det dags att friskförklara sig själv genom att utmana kistan med en kebabrulle. Mycket riktigt fungerade huskuren skruv, vitlökssås, knästående toppat med taco-dinner kalas, så imorgon blir det kneg igen - engelska och svenska på högstadiet, huvva!
Nu kom svärmor in genom dörren när en annan sitter i handduk. Tjena!
IPoden jag fick av Mimmi är fortfarande det bästa som har hänt. Jag fullkomligen dansar fram i rusket och tycker alla människor är underbara trots T-baneträngsel och långa resor till jobben. Vi får se hur länge det håller i sig.
Till våren hoppas jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback