På väg hem

När dörrarna öppnar sig möts jag av en hel vagn proppfull med eldiga älskare och älskarinnor. Där sitter några som är på väg hem från KTH också. Tempot är uppskruvat men stilla när en kvinna i neonjacka tycker livet är orättvist med finsk brytning och låter världen veta vad lite billigt dessertvin kan göra för hämningarna. Jag ska bara en station och orkar inte ta ur musikpluggen som lägger en isolering mellan mig och obehag men när fyllot spänner sina blekgrå och sprider spott över en liten russintant får jag nog. "Nu håller du käften och låter henne va" säger jag med min myndigaste röst och häpnar nästan själv när det tar skruv och kvinnan med för mycket innanför västen blir lika plötsligt stum och förstoppad som hon fick mundiarré. När det kommer spridda applåder är jag redan på väg av vid Medis men jag känner dem som en varm tryckvåg i ryggen. Längtan efter Noam tar vid och jag joggar på lätta fötter. Elvis has left the building

Kommentarer
Postat av: Suzan

Bra jobbat tycker jag!!!

Tänk om fler var som du och satte ner foten!

Tanten blev nog glad och jag gissar hon tog en dusch när hon kom hem...

För att få bort den hon just fått om inte annat.....;))

2009-02-10 @ 18:38:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback