Idris

Det var ett tag senjag skrev även om tankarna på bloggen alltid finns där. Förklaringen är naturlig - två barn tar tid. Lillebror har nu äntligen fått namnet Idris. Ett namn som vi snappade upp från Jonas Hassan Khemiris pjäs "Fem gånger gud" där vår kompis Joel spelade med. Namnet är tydligen både arabiskt och walesiskt men ursprunget spelar mindre roll för mig, jag tycker det är snyggt helt enkelt. Mina tio första föräldradagar rinner iväg som champagnen på Visby kallbadhus under Stockholmsveckan och redan på måndag ska jag börja jobba igen. Hur ska det gå till? Jag kommer längta ihjäl mig. Mimmi börjar bli rörligare efter operationen men har en bra bit kvar till full rörlighet och får absolut inte lyfta tungt osv. Någon som kan komma och knyta hennes skor och handla i veckan? =) I förrgår kom så äntligen containern med alla saker från Kambodja. Saker från tio rum och kök skulle in på 60 kvm - Tjeeeena! Jag behöver inte säga att det är stuffed här hemma nu och alla gäster som kommer och hälsar på måste ta något med sig när de går. Jag tycker trots allt att det ser okej här nu och det var kul att få alla grejer. Jag har saknat durkslag, stereo, gitarr och målargrejerna mest tror jag. Appropå målning så har Mimmis mor fixat så att jag kanske får ställa ut några taqvlor hos en kompis till henne under Konstrundan på Österlen i påsk. Lite läskigt men kul. Ska bli bättring med uppdateringarna nu...

Kommentarer
Postat av: anna

Åhhhh lilla pyret!!! Förstår att du komemr att längta.



Hoppas frun din läker som hon ska och att hon mår bra.



Kul med utställningen :)



Massa kram

Postat av: Anna

Fint namn förrästen! det var egentligen det jag skulle skriva!! Haha :)



Kramar

2009-02-28 @ 09:42:50
URL: http://blogg.alltombarn.se/anna/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback