Utställningen, verk nummer 25: Che eller Jag=konstnär

Idag har varit en stor dag i mitt liv som hobbykonstnär. Mitt överlägset största verk: Che, blev klar idag. Den mäter ca 65 x130 cm och är målad i akryl på ett lager av 100-dollarssedlar (real for sure) och myntformade guldpaljetter. Jag lägger upp flera kort för att visa hur ljuset speglar sig i verket beroende hur man ser på det.
Sen till det största: Jag har blivit såld!!!!
Idag hade Café Java här i stan en öppen utställning som heter I love Phnom Penh där jag lämnade in två små tavlor (inget att göra med Che, bilder kommer senare) Utställningen öppnade klockan sex och redan innan klockan sju var mina tavlor som första verk sålda, tjehoo! Nu ska väl tilläggas att de var prissatta ganska billigt men ändå. När man har blivit såld borde man väl få kalla sig konstnär? Jag passar på att göra det iallafall för idag känner jag mig som en. Jag=konstnär.

Kommentarer
Postat av: mamma

härligt...grattis min konstnärsson kramar från en stolt mamma

2008-09-11 @ 19:08:02
Postat av: Katja

Blir det Österlen och påskrunda nästa? Grattis - till dina första sålda äkta Hagberg.

2008-09-11 @ 21:58:04
Postat av: Marc pølseman

Stort grattis, både till försäljningen och din snygga Che! Ses på Tjörnedala

2008-09-12 @ 12:56:27
Postat av: anna

WOW! Tror det var denna som gjorde dig till konstnär ;)



Spar den.... låt barnen sälja den efter din död (om de vill och behöver) och bli miljonärer på ditt första mästerverk!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback