Trevlig helg och glöm inte vem/vad du är...

Igår kom Erik P till stan och fick ingen rast och ro. Jag släppade med honom till målarverkstan vi kör hemma hos Parag på torsdagförmiddagar. (Nya verk snart på bloggen, större och vackrare ;)) Erik som kom från stränderna på Sri Lanka såg lätt chockad ut över att dimpa ner mitt i hemmapappans hektiska liv. Efter en tupplur var han dock människa igen och på kvällningen gick vi ut på en öl och lite biljard som Parag också slöt upp på. Ingenjörerna fann givetvis varann.
Noam har ärvt både mamma och pappas dansfötter och bjöd på en skön show häromdagen till olika beats på synten. Sen gjorde jag misstaget att visa honom lite parkour(free-running) från u-tube så nu dröjer det inte lång tid innan han börjar hoppa från tak. Springa på väggen testade han på direkt med blandat resultat.
Längdhopp och löpning är även det en nyfunnen passion hos min son. I torsdags kväll slöt vi upp med de hurtiga norrbaggarna på Phnom Penh schools fotbollsplan och friidrottade för fullt. Noam sprang 60 meter på 14.09 sekunder och hoppade 70 cm i längd, inte illa pinkat. Pappas resultat avslöjas inte förrän nästa vecka då jag hoppat över gropen...
Ikväll är det Elefanten, lyxmiddag och Elsewhereparty på programmet. Det är ett tufft liv man lever...

ps. Katja. Har du prövat att scrolla? ;) ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback