Off we go!

Sitter som bäst och laddar kropparna med fruktsallad, mackor, yoghurt och juice inför tre-timmarsflygningen till Hong Kong. Har pluggat in mina två fraser kantonesiska för att kunna ta mig till lägenheten där Parag, Christiane, Yva och Maia redan har installerat sig. 
Roligast är att Kennedy Road på kantonesiska låter precis som jag skulle uttala det på skojkinesiska: Ke-nte-ty Toad.

Igår fick jag ett sms av Parag som sa sig befinna sig i världens konsumtionsmittpunkt. Passar bra för en gammal svensk kommunist ;) skrev jag tillbaka.

( Edit:Har man Säpo i hälarna nu, när man skrivit kommunist i sin blogg?Eller hur funkar FRA?)

Kommentarer
Postat av: Maria

Lycklig resa! Så härligt att ni kom iväg till slut!

Många varma kramar från Maria i Kransen

2008-09-29 @ 07:04:21
Postat av: Katja

Äsch, skriver man gammal + kommunist så sållar FRAs dator bort en som förvillad, oförarglig fyrtiotalist. Rödvinsvänster, flum och jätteproppen Orvar med köttberget. Ingen influensa i Hong Kong? ( Bara affluenza).

2008-09-30 @ 22:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback