Hong Kong can wait

Som jag skrev igår så har vi sjukstuga här hemma. Mimmi tycks ha en oändlig snorreserv men:-"ska bara jobba lite" och Noam hostar och rosslar men har ändå myror i rumpan som vanligt. Jag har fullt sjå med att försöka hålla dem i vågrätt läge. 
Idag bestämde vi i alla fall att boka om resan till måndag för att ge de krassliga lite mer tid att återhämta sig på. Det gick så löjligt smidigt att fixa att jag nästan trodde att något var fuffens.  Mr Sok Bunnarith är numera min kambodjanske idol och personliga favorit inom hela servicesektorn i detta land, så lätt gick det. Det gör inte att jag blir mindre nojjig för att jag just bokat av ett finfint plan och ombokat till Crashways Air. Hur många gånger har man inte hört historierna om de som avbokat/missat plan som har störtat? Hur ofta hör man om de som har bokat om till planen som gick i backen? Inte lika ofta va? Är det bara jag som får extra mycket flygnojja när jag bokar om?
Dags att försöka glömma det med lite fredagsmys och en ny dålig film kanske.  (Hittade Solstorm här nere och det måste vara det sämsta på bra länge. Helt ologisk rakt igenom och samma jävla skådisansikten i varje jävla film. Måste Persbrandt  och han Henriksson vara med i allt? Såg för övrigt just Persbrandt utklädd i renskinn i en recension för någon samefilm- han såg utklädd ut som sagt, patetiskt) Ser ni? Flygnojjan nästan borta bara jag får rapa ur mig lite dynga om ankdammen i filmSverige. Lätt som en plätt. Trevlig helg alla glada.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback