Språket

Att min engelska var mer än knackig innan jag flyttade hit ner kan man säga att jag har blivit uppmärksammad på allt eftersom tiden går och språket flyter bättre och bättre. Jag har lyckats kläcka några klassiker efter några öl när jag själv tycker att det flyter på bra varav den jag minns bäst är när jag skulle säga ordet: skid marks=bromsspår i kallingarna (fråga mig inte i vilket sammanhang för det minns jag faktiskt inte) och sa Shit crackers istället. Några fick sig ett gott skratt iallafall. Med min vän Parag som talar tyska är det lättare, när jag hittar på mina försvenskade ord snappar han oftast upp betydelsen från tyskan och kan ge mig det rätta ordet.
Ibland är det knepigt med svenskan också. Imorse skulle jag bara checka med Mimmi att det verkligen var klockan 6 vi var bortbjudna då hon var på väg ut ur bilen vid jobbet. Jag ropar: Var det sex middagen var och hon hör inte. Jag fortsätter: Var det sex? (Mimmi reagerar) Jag: Sex! Sex! och gör tummen upp och får tummen upp tillbaka av Mimmi innan hon försvinner in på jobbet. Det är då jag inser vad vår chaufför och alla vakterna utanför jobbet hört mig skrika och få tummen upp på.
Ja, man vet ju vilket rykte vi svenskar har vad det gäller förhållandet till nakenhet och sexualitet men jag tror det var lite i värsta laget för dem.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha XD ja det kan inte alltid bli rätt

2008-10-23 @ 15:09:59
Postat av: syster clara

hahaha ja det kan inte alltid bli rätt

2008-10-23 @ 15:11:57
Postat av: matilda

tja! kolla in och kommentera min blogg! ;):)

Postat av: Maria

LoL... "Familjen Sex"! :-)

2008-10-25 @ 07:44:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback