Ny vecka

En ny vecka harstartat och Noam hade "Show and tell" i skolan igår som vanligt. Det betyder att man tarmed en sak hemifrån (som inte är en leksak) och pratar om inför klassen. Noam är mycket laddad inför varje måndag och frågar varje morgon han vaknar hur långt det är till nästa gång. Igår pratade han om en gul plastring han brukar bära som han själv hade utsmyckat med en "diamant" av vad vi kallade Klutt när vi var små - sån där gråblå massa som man trycker upp teckningar med. 
I förra vecka pratade de för övrigt om smådjur och insekter i skolan och barnen fick äta rostade baggar, gräshoppor och grodben. Det var gott enligt Noam själv.
Idag står yoga med Noam på programmet för eftermiddagen och imorgon sticker Mimmi till Siem Reap på planeringsdagar. Hon kommer väl hem på lördag igen om jag minns rätt. Far och son laddar för myspys på kvällarna och oändliga bad- och lektimmar på Elsewhere och Himawari. Själv ska jag använda dagarna till att fortsätta söka jobb och åter igen försöka få rätsida på vart min bok ska ta vägen (frustrerad). På nätterna ska det målas...
Jag vet fortfarande inte varför bilderna vrider sig på väg mot publicering - Hilfe Tommy! Hur rättar jag till det?
Noam har blivit ännu större och tyngre - snart uppe i 22 pannor och över 110cm. Han har börjat teckna av saker precis som sin far och har ett grymt öga för detaljer - jag ska publicera ett exempel snart. Dansar som en gud gör han också till Smurfhits-skivorna mormor skickade eller så fort han hör musik. Vi ska ofta leka Rock n´Roll hemma, vilket betyder att vi spökar ut oss i "tuffa" kläder och rockar med gitarrerna eller med pek-och lillfingrarna mot taket: Noam kan refrängen till Kiss : I wanna rock n´roll all night....and party every day! så den brukar vi skråla ihop och hoppa runt. 
Dags att skaffa sig ett jobb snart som sagt ;)




Kommentarer
Postat av: Katja

Om man tycker en plastring med klutt på är som en diamantring, har livet mycket att erbjuda.

Abbe, erbjudandet om handledning i manusskrivandet står kvar.

2008-10-14 @ 20:10:11
Postat av: Maria K

Underbart!

2008-10-14 @ 23:32:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback