Snurrigt värre

Jag har inte skrivit något på ett tag helt enkelt på grund av att det varit fullt upp i stugan här hemma. I veckan hittade vi några konstiga insektsbett på Noams rumpa igen och konstaterade att han måste satt sig i ett myrbo eller något liknande för han var helt prickig om baken. Givetvis kliade det som attan också så nätterna i har varit en utdragen kamp mot klåda och kliande och Mimmis redan taskiga nattsömn stördes ytterligare.
På torsdagen började sen Mimmi må dåligt i magen och ju längre dagen led desto värre blev det. Hela natten till fredag satt hon ilåst på muggen och efter mycket om och men fick jag med en uttorkad lite loppa till SOS-kliniken på fredagen för dropp. Efter några timmar hade de konstaterat amöba dysenteri (heter det så?).  Eftersom hon är gravid fick hon inte ta den vanliga mördarmedicinen som bränner ut det ondskefulla utan någon svagare variant som de sa inte skulle påverka barnet. Oro givetvis ändå från båda oss. Tydligen var det inte bara en utan två olika grejer i kistan på henne och den andra kan de inte bota förrän barnet är ute så den får hon gå med till i februari. Känns ju inte så muntert.
Strikt diet på buljong, kokta grönsaker och sen inte så mycket mer. Vet från min amöbasläng att man tröttnar jäkligt snabbt på det och dessutom inte får tillräckligt med energi att hålla igång. 
Sen blev Noam dålig på fredagen med en vansinnig djuphosta from hell och asmatiska pipljud från bröstet. På lördagen hade det eskalerat och idag söndag har han givetvis feber också. 
Samtidigt som allt detta pågår måste vi packa ihop hela vårat hus eftersom containern till Sverige går på måndag, köpa alla de sista grejerna man tänkt på i två år att man måste ha med hem, sälja bilen och biljardbordet, söka jobb och rodda med elfel i huset. Jag går bara och väntar på att jag ska bli sjuk också.
Nu består min utmaning i att försöka få en urlakad Mimmi att förstå att jobb inte är att tänka på trots att projekt ska avslutas osv osv.
Vi syns på andra sidan containern...
serien är återigen från fulheten.com och ritad av Nanna Johansson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback