Ormnojja och hemflyttsångest

Noam har varit hostig och fick vara hemma från skolan måndag och tisdag. När jag äntligen hade lyckats få honom att ligga ner och vila genom att bygga myskoja på golvet och satt på en Alfonssaga var det reptildags. Jag hade precis slumrat in själv bredvid honom när han knackar på mig och säger: Pappa det är en orm vid din fot.
- Nej, det där är bara en lång tusenfoting säger jag och ska plocka ut den när jag inser att den inte alls är en liten caterpillar. Fick efter många om och men ner ormen i en påse och bar ut den till vakten som identifierade den som en cambodian land snake (på khmer krånglar man aldrig till det). Mycket giftig enligt vakten men det ska mna nog ta med en nypa salt - någon som vet?
När vakten sa: Det där är en bebis, då måste mamman finnas någonstans i huset, satte stora ormnojjan igång på mig och Noam. Mimmi var mest sur att hon blev väckt av min fascination.
Den här veckan har flytthemångesten slagit till som aldrig förr. Trivs så jäkla bra med allt just nu. Men det är väl så det är att bryta upp. 
Påminner igen alla som är intresserade av några tavlor. Skriv på bloggen eller maila mig så jag vet vad som ska med i flyttlasset hem.



Kommentarer
Postat av: Maria

Lägg av!!!!! Jag dör! Fy fan för ormar i huset! Ni måste genast komma hit till str 294 och flytta in i mitt gästrum! Vad är en "Cambodian Land Snake" förresten? Låter lite som motsvarigheten till att varenda hund här tydligen är av rasen "Khmer dog" - oavsett hur den ser ut.

Förresten; nu kan ni spela in en film; "Snakes in the house". Som svar på kalkonen "Snakes on a plane"...

2008-11-05 @ 00:19:23
Postat av: Syrran

Kom hem! Här är det så kallt så allt giftigt dör. Ha ha, nu blev ni sugna på Sverige va!

2008-11-09 @ 12:29:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback