Rutor på magen vs. Småätande

I ett förvirrat ögonblick med för mycket champagne under västen tror jag minsann att jag hade som nyårslöfte att till sommaren skaffa mig rutor på magen och att jobba duktigt på boken. Nu har jag varit ganska duktig med träningen och faktiskt gått ner nåt kilo sen nyår - en och en halv timme tennis idag. Men jag faller ständigt i småätarfällan. Jag vet inte hur många gånger jag sagt åt mig själv att sluta köpa hem chips, nötter, choklad, läsk och inte minst öl. Jag har prövat (som nu) att bara dricka sodavatten, käka en burk oliver osv istället för allt sött och fett men det går liksom inte att hålla i. Det funkar en vecka eller två, sen är jag tillbaka i småätarträsket. Det här är ett rop på hjälp ;=) och en uppmaning till mina läsare att ge mig era lösningar på hur ni klarar av era munchies-attacker. Vad trycker ni i er på kvällarna med gott samvete - ha gärna i beaktande att det är rutor på magen som gäller fortfarande. Ps. gräddfil finns inte här, en dipälskares vånda. ds.
Tack på förhand!
Mr. Slim

Kommentarer
Postat av: Marc Oscar

Godis är som snus, ciggisar och heroin (skulle jag tro). Fixar du första veckan är det lugna gatan för de flesta. Du verkar dock vara ett undantag som är bortom all räddning.

2008-03-08 @ 12:27:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback