I en klass för sig - Min mage

Asien bjuder emellanåt magen på en åktur som heter duga. Jag själv lyckades få mer än en kashmirrock med mig hem från Thailand häromsistens. Fyra-fem dagar i rad gick jag inte länge än replängds-avstånd från muggen som Ronja Rövardotter skulle ha sagt.
Jag beter mig ungefär lika dumt varenda gång jag blir magsjuk. Jag är jätteduktig och snäll mot magen en dag eller så - dricker Resorb, sippar blåbärssoppa och så vidare. Sen kommer jag till en gräns när jag blir så tjurig av att ine få äta att jag skiter i allt och ringer efter den flottigaste pizzan staden har att erbjuda och trycker i mig den på två röda. Ungefär samma scenario hände härom dagen men pizzan var i detta fall utbytt mot en rykande het Chicken Tikka Masala, smörNanbröd och Coca-cola (ej avslagen). Sen följde jag upp med mer Cola och Cheddarchips. 
Och vad sa magen:
-TACK! Precis rätt, nu stabilererar jag mig på direkten.
Jag tror ta me fan jag ska bli khmerdoktor...
- Magsjuk...hmmm!
-Chicken Tikka Masala med extra chilli, det brukar funka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback