Helgtripp

Imorgon bär det av en långhelg till Chang Mai i Thailand för att hälsa på Henrik, Sara och Supani. Härligt ska det bli.

Min son har börjat prata svenska som Victoria Silverstedt på sistone, idag sa han:
- Jag och morfar bringde lite potatisar från Elsewhere, när han hade tagit en doggybag med sig hem.

Inga förslag än på vad som ska ersätta mina chips i natten *dricker vatten i mängder*

Efter en ny migränattack härom dagen fick jag nog och gick till doktorn. Jag försökte förklara för den kambodjanske doktorn att det här inte var någon vanlig huvudvärk, att jag tror det är migrän och att jag vill scanna skallen. Efter all vanlig rutinkontroll med puls, feber, blodtryck, hals, öron osvosv började han jollra om att man kunde få väldigt ont i huvudet om man hade krokigt bajs på morgonen.
- Poop, you know poop, how was this morning? Like this *visar en krok med händerna*
Jag försökte vänligt men bestämt förklara att jag inte trodde att problemet låg mellan mina skinkor utan ville att de skulle skicka mig till en neurolog i Bangkok och att en remiss vore bra. Efter många om och men fick jag min remiss efter att blivit tappad på blod och testad.
Det är fascinerande att se hur hela kliniken går runt på att det är fem kvinnor som vet vad de håller på med och räddar de manliga doktorernas ansikte gång efter annan. Billigt är det inte heller exempel: ta febern på Noam och lämna två kissprov: 160 dollar.
Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback