Amöban

AmöbanSkåda amöban i vitögat.
Om inte annat så får man väl säga att det är en ganska snygg liten rackare som bosatt sig i kistan på mig. Jag var till doktorn idag igen eftersom helgens diet och medicin inte hjälpt något vidare. Har gått ner tre kilo sedan i torsdags och börjar närma mig gymnasievikt igen. Ofrivillig deff.
När man blir ordinerad en 20 dagars ny medicinering och strikt diet får man lite perspektiv på hur mycket man trycker i sig i vanliga fall. Man får också en tankeställare på alla dessa människor i Kambodja och andra länder som inte har råd att gå till en ordentlig läkare för att få behandling. Folkbildning saknas ju helt här och många vet inte ens vad feber är. All skuld läggs istället på andar som framkallats av dåliga handlingar och dem botar man inte med antibiotika vill jag lova. 
Efter en googling på min diagnos ser jag också att ca 50 miljoner människor världen över lider av samma sak som jag. Människor som inte har tillgång till AC, rent vatten och läkarvård. 
Nu ska jag hålla käften ett tag om hur hungrig jag är och sörpla i mig min soppa...

Kommentarer
Postat av: Katja

Fy fan vilken äcklig sak att ha i magen. Kill it! 20 dagar med enbart soppa? Stackars dig.

2008-03-26 @ 00:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback