A special day

Idag var en speciell dag för en fotbollsdåre som mig. Noam gjorde nämligen sin första fotbollsträning med ett lag idag. Det klassiska träningen skedde på Internationella skolan i Phnom Penh och närvarande var tränaren med de högt uppdragna shortsen (tysk tror jag), en assistent och fyra barn. Noam inledde entusiatiskt trots viss ovana att hålla på med övningar i stället för att bara jaga boll. Hungrig var han också efter skolan så pappa fick fylla på reserverna med fralla, äppeljuice och massa vatten. Efter halva träningen hade Noam fått nog och ville leka istället men tränaren lyckades locka tillbaka honom på planen. Som sig bör avslutades träningen med tvåmålsspel. Hur det gick: 1-1, Noam satte ettan på en kontring när övriga spelare hittat en groda bakom andra målet. Han var nära på att göra ett i egen kasse också men målvakten räddade. Pappa försökte diskret ropa och peka vilket mål det skulle målas i men fick svar på tal direkt:
Jag: Ditåt Noam, där ska du göra mål *pekar*!
Noam: Pappa, jag har redan gjort det *Ger mig en fattar-du-ingenting-idiot-min och springer mot egna målet*

Precis som en första träning ska vara.


Kommentarer
Postat av: Farmor

heja Noam....

2008-03-28 @ 19:16:07
Postat av: Anonym

Vår fotbollskille!!! Strunt i var målet görs bara viljan finns att göra dem. Puss puss puss

2008-03-29 @ 12:15:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback