Dramatisk första vecka och två dagens Noam

Mimmi fick en rivstart på jobbet första veckan. Inte nog med full inbox och hektiskt inför valet på söndag, nej då ringde studio ett och ville ha med henne i direktsändning och samtidigt hittade polisen sexåriga Alicia som varit kidnappad av sin pappa i över ett år. Läs mer här: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2963274.ab
Vi fick snällt hålla tyst till medierna.

Det är så roligt att hänga med Noam på dagarna nu. Vi hittar på massa kul grejer: Idag bullbak inför kalaset och bad på Elsewhere. Noam har hittat på en ny lek som heter TV-gubben. Den som är tv-gubben tittar fram genom badringen och den andre ställer frågor om hur saker och ting funkar som tv-gubben får svara på. Idag frågade jag vad som var bra för kroppen.
Jag: Tv-gubben, vad är egentligen bra för kroppen?
Noam/tvg: Nyttig mat.
Jag: Nyttig mat, vad är det då?
Noam/tvg: sån mat som e nyttig?
Jag: Och vad är det för mat?
Noam/tvg: (tänker länge) Lök tror jag.
Jag: jaha, något mer?
Noam/tvg: Ja, lök. Lök och mjölk.

Dagens Noam 2: När jag skulle natta Noam läste vi en liten bok med motsatsord. Jag sa det ena och Noam fick titta på bilderna och säga motsatsordet. Vi kom fram till en bild på en gungbräda och jag säger: Upp!
Noam: Tjock!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback