Vietnam - Det blev Nha Trang

Efter manga om och men har vi till slut tagit oss till Vietnam. Vi skulle forst aka till Kep och sen vidare over gransen till Pho Qouc.  Sen kom Maria hem fran Pho Qouc och sa att den vagen gick inte att resa med barn. Flyg till Saigon/Ho Chi Minh City och sen flyg darifran da? Nej, det gick bara att ta sig dit men inte hem, Stieg Larsson-maffian hade hittat den on ocksa pa varldskartan. Fan, vad alla svennar ska resa!
Vi hamnade istallet i Nha Trang - en badort uppat landet. Kanns som en blandning av Santorini och Costa del Sol dvs som vilken badort som helst i varlden.
Noam ar sjuk igen med hog feber. Andra gangen nar Mimmi har semester. Idag ligger vi pa hotellrummet och slappar, trycker i barnet vatten, lask och allt han onskar i mat-godis vag. Feber sen i fredags sa snart blir det doktorn om det inte vander. Han vill upp och leka sa fort vi far ner febern med Alvedon och vi forsoker halla honom lugn och stila. Stackarn!
Mimmi och jag firade sju ar tillsammans igar - lang tid! Manga fler ar ska det bli min kara! - Jag alskar dig!  At ute men gick hem tidigt eftersom Noam madde daligt. Champagnen ar kyld iallafall.
Vietnam kanns hetsigare och mera Pa en Kambodja och khmeren i mig ar beredd att halla med om att alla vietnameser forsoker lura en pa pengar pa ett satt som jag inte ar van vid hemma i Phnompan. Blivit blast ett par ganger redan.

Kommentarer
Postat av: Maria

Lägesrapport från street 242; har frotterat mig med Skruttis ikväll. Hon var så lycklig att hon liksom skrik-jamade när jag jag kom dit och släppte ut henne ur köket. Vakterna har tagit väl hand om henne; ladan var rensad och hon hade gott om mat och vatten.
Se´n blev det kel i soffan och slick på ogonlocken. Vi tog oss friheten att surfa lite också. Efter nån timma var jag tyvärr tvungen att säga godnatt till Skruttis och åka hem till mig, men jag planerar att sova tillsammans med henne fr.o.m. imorgon, tisdag.

Hoppas att ni har det bra trots feber o snuva. Många kramar!!

2008-01-21 @ 14:46:15
Postat av: Katja

Stackars Noam! Hoppas febern gått ner nu så att han kan få leka som han vill. 7 är en magisk siffra! Till och med Gud vilade på den sjunde dagen - ni tillönskas fortsatt vila för själen nu på ert sjunde år.

2008-01-22 @ 12:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback