Migrän i 32-årspresent

Idag kom den igen. I början av januari drabbades jag för första gången i livet av något som jag tror var migrän. Blev rädd som satan, ville gröpa ur hjärnan med en tesked och stampa på den osv. - så ont gjorde det. Idag kom det igen som en blixt från klar himmel när jag var på väg ut efter att ha lämnat Noam i skolan. Samma huvudvärk, som om två pennor stuckits rakt in i skallen via bihålorna. Den här gången fick jag inte samma hörselrubbningar och ljuskänslighet som sist men fan så ont.
Vet inte om det kan klassas som migrän eller har att göra med min evighetsförkylning att göra. Både Mimmi och Noam har ju varit dåliga nyss.
sovit hela dagen har jag gjort och nu känns det något bättre - jag funderar iallafall inte på att köra in något genom ögonen längre.
Fick migränmedicin av Sofia men det verkade inte ta.
Doktorn får väl kolla på det , I guess.
Dags för nattsömn om det går.
Semesterbilder kommer...

Kommentarer
Postat av: Maria

Aj satan, my heart goes out to you..! F-n vilket helvete det är med migrän!!! Själv tycker jag det brukar kännas som att någon sticker in två glödande spett, ett genom vänstra tidningen och det andra genom vänstra ögat. Har haft migrän se´n jag fyllde 20, men botades nästan helt för två år se´n med hjälp av akupunktur. Rekommenderar att prova det om attackerna återkommer. Tills dess kan du ringa mig för home delivery av medicin. Krya på dig nu!

2008-01-28 @ 17:03:50
Postat av: Katja

Aldrig haft migrän själv men jag kan förstå hur ont det gjorde. Gör för säkerhets skull en undersökning hos tant/fabror doktorn så du vet säkert. Mimmi och Noam ok?

2008-01-28 @ 17:42:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback