Årsskifte och 1-årsjubileum

Idag firar vi ett år i Kambodja och jag måste dra tlll med den gamla klyschan: Oj, vad det har gått fort.

Lång bakfull bussresa från kusten idag. Khmerhip-hop på tvn med sköna textrader på låtsatsengelska. Som tur var sov Noam mest hela vägen. Vi hade bokat biljetter innan vi åkte men när de skulle hämtas ut fanns inte våra platser i den fullsatta bussen. Bråka med khmerer är ju inte det lättaste men Mimmi lyckades trolla fram två platser + en hos chauffören till slut. De hade dessutom sålt biljetter med motorcykelplats i bagaget till fyra personer vilket slutade med att en moppe stod på muggen som stängdes av. Jag skulle kunna bli miljonär på organisationsutveckling i det här landet. Suck! Om det informerades om den avstängda toan - oh nej, inte förrän någon var nödig i panik.

Nyår firades på en gigantisk sittning med 500 pers, bord och stolar klädda i guld och silver, partyhattar, tutor, masker, trollkarl, filippinoband i kortkort, enorm buffé, massa öl, vin och skumpa. Bilder kommer.
Noam slocknade vid 22.15 med de sista orden: - Jag är pigg pappa! jag är pigg!

Medelålder på 45 och då dundrade: Oh,horny, horny! och Naughty by nature ur högtalarna. Tio över tolv kändes det som vi var själva kvar på stället.

Gott nytt alla kära



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback