Spioner och registrering

Igår satte ett bröllop igår på vår gata. Tjo och tjimm till halvsent och sen började pling-plongmusiken lira igen vid sexrycket. Ibland startar man redan vid fyra på morgonen så vi kanske hade tur med våra morgontrötta grannar ändå.

Tror att jag glömt skriva om en mystisk sak som hände när farsan kom. En stund efter att Nak hämtat far med familj på flygplatsen ringer vakten på dörren och lämnar ett papper. Han säger att polisen var vid grinden och vill veta vilka som bor i mitt hus. Dagen efter skulle de komma och hämta pappret där Namn, personnummer, passnr, visanr, kön, yrken, nationalitet skulle fyllas i. Hur kunde de veta att farsan var här om de inte följt efter bilen från flygplatsen?
Ingen kom för att hämta pappret som vi givetvis inte fyllde i. Var det nån på gatan som drog en rövare att försöka hämta uppgifter de inte hade rätt till för att göra sig en dollar eller två på något sätt....jag har ingen aning. Mystiskt var det iallafall.
Imorgon ska jag och Mimmi fira vår bröllopsnatt (i efterhand) med att sova över på Le Royal. Hoppas hinna med middag och fest hos Erik på kvällen också samt några drinkar på Elefanten. På lördag ska jag försöka få med farsan på beach party på hotell Cambodiana där de tydligen har byggt strand mot Mekong - yummie!

Kommentarer
Postat av: Frugan

Abbe - mysteriet är löst, det har jag glömt säga! Det var pga folkräkningen, där de också ska räkna alla expats och besökare i stan. Dock ska de inte räkna diplomater så nej tack nästa gång de kommer.

2008-02-28 @ 09:40:25
Postat av: Katja

Så fina bilder av Noam. Han ser så stor ut nu.
Längtar efter att få se honom i verkligheten.

Att komma ihåg ansikten är en yrkessjukdom bland folk som jobbar på skola.

2008-03-02 @ 17:42:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback