Svar på Tanja Bergkvist förvirrade debattartikel om genusvetare i SvD

Man kan fråga sig varför en fil dr (i matematik tror jag) och i egenskap av mamma får utrymme att skriva av sig om någonting hon inte har en blekaste aning om på SvDs Debattsidor. Det är knappt jag vill länka till skiten men för er som inte har läst den så finns den här : http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/artikel_2224643.svd

Givetvis handlar genuspedagogiskt arbete inte om någonting annat än att skapa STÖRRE möjligheter för såväl flickor som pojkar att få utveckla sina hela världar och allt som hör därtill utan att begränsas av mossiga stereotyper och biologistiskt bullshit. Jag tycker Magnus Betnér säger det enkelt och förståligt. Ta dig en titt Tanja!

http://www.youtube.com/watch?v=81Cq1OCYoQY&feature=related


Kommentarer
Postat av: sofia

ja, vad ska man säga??? Artikeln har fått hedersplats på barnens förskola. Jag behöver en bra mot artikel... har du ngt förslag`?

2008-12-22 @ 15:42:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback