International Day på ISPP

Varje år ordnar den Internationella skolan i Phnom Penh en dag för alla länder att visa upp sig från sin bästa sida. Eftersom nästan alla mina vänner har barn på skolan och jag har hört om förberedelserna i flera månader nu var jag ju tvungen att besöka spektaklet härom veckan. Alla länder hade sin plats eller lilla bås på campuset och många erbjöd kul aktiviteter för barnen eller något att äta eller dricka. De hela inleddes med en stor parad där alla presenterades en efter en på stora scenen i bokstavsordning. Därefter följde uppträdanden - Kiwisarna stod ut från mängden med sin krigsdans - Haka. Ung som gammal med bara överkroppar och warfaces på. Ni som inte har sett det tidigare, kolla in vad det handlar om när Nya Zeelands rugbylag All Blacks gör en:
http://www.youtube.com/watch?v=cnQEvhHDsuM&feature=related
Noam och jag gled runt och hade det bra halva dan innan värmen tog musten ur oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback