Äntligen

Det har tagit mig nästan två år att komma i väg till The Royal Palace i Phnom Penh och det krävdes till slut en skolutflykt med Noams klass för att jag skulle få arslet ur. Påpälsade med stickade pochos och toppluvor dök de asiatiska barnen upp på morgonen då kalla 23 grader kan förkyla den bäste. Drillning av hur vi skulle bete oss och sen kom bussen som tog det sjungande sällskapet till kungens residence. Jag hade fyra illbattingar varav Noam var en av dem i min grupp och det kändes som att vara tillbaka på Matteusskolan. Roligt hade vi och höll på att missa bussen tillbaka eftersom vi satt oss i skuggan säkert 15 meter från uppsamlingsplatsen. Hur vi missade de andra undrar jag fortfarande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback