Noams första smash-hit

Idag frågade Noam på väg hem från baby showern för Madelaine: 
-Pappa, hur gammal e du?
Jag: 32
Noam: - Växer man nedåt då?

Noam har idag skrivit sitt livs första låt. Jag hade svårt att hänga med i svängarna när texten som som ett rinnande vatten ur honom men så här blev det till slut:

Dance in the rain  by Noam Miriamson Hagberg

Dance in the rain
There can be lot of pain (eller paint, vet inte riktigt)
If you dance on a wall
Someone can fall

Run in the sky
Fish cannot fly
Up in the sky

The giant put on his shoe
But an ant in the shoe
And it tickle so much

And the crab want some more
Food in his home

Then there was a pirate
Taking a shower
Then came the crab
And ate on his leg

Then came the blood
Came out from the bone
The pirate he cried
When he saw all the blood

Then he fly
Up in the sky
There he cry
Up in the sky

Then came the doll
And put on some water
Water on his butt

No more cry
Up in the sky

Dance in the rain
There can be lot of pain/paint
If you dance on a wall
then someone can fall

Jag ska jobba lite mer på tonsättningen så får ni ackorden sen.





Kommentarer
Postat av: anna

Me.... skojar du eller? Hur gammal är han? Ja, den MÅSTE du tonsätta! Grymt!!

Postat av: Lajan.

Grym text!! Jag väntar ihärdigt på musikvideon!!!

2008-08-17 @ 11:59:31
Postat av: abbelibabba

Ja, han är ju fyra nu så det är väl dags för förtsa romanen vid sex eller så ;)



Rättigheterna till videon är sålda så vi får se när den dyker upp =)

2008-08-18 @ 05:19:21
Postat av: jen74

Fn han är ju grym ju! Jag följer med spänning! Kram Jen

2008-08-18 @ 10:47:22
Postat av: Faster

Geni! Det har han fått från sin faster.

Pussa gullungen

2008-08-18 @ 10:54:37
Postat av: Clara/syrran

hahaha men shit, nåt sånt skulle inte jag kunna skriva

2008-08-20 @ 13:11:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback