Avancerat fusk

Jag vet att jag har skrivit om den här dagen förra året men jag repeterar mig eftersom den är ganska underhållande. Idag har det nämligen varit storexamen på alla high schools i Phnom Penh. Då fylls alla kopieringsshopar med ungdomar som tror sig kommit över provfrågor eller svar och det kopieras som aldrig förr. Sedan patrullerar polisen utanför alla skolområden i stan då man har haft stora problem med fusk. Och det är inte vilket fusk som helst. 
Nej, det går till så att någon kastar ut provfrågorna genom det fönsterlösa fönstergluggarna till någon väntande kompis eller släkting på gatan. Denne bränner iväg på moto och tar reda på svaren, åker tillbaka och skickar in svaren knutna till en sten eller något annat tungt. Detta har under tidigare år resulterat i flertalet svåra skador på såväl elever som lärare. Därför bevakar polisen numera alla skolor denna dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback