Suki soup och khmer new year

Suki soup och khmer new yearIgår tog vi utvåra anställda på det senaste i Phnomans restaurangdjungel: Suki soup. En skolmatsal med en ljudnivå därefter och vi bänkade oss bredvid leklandet vilket var en vinstlott för Noam med myror i brallan men en nitlott för våra öron. På bordet stod en stor kokplatta med kastrull och sen var det bara börja beställa allt man ville ha i. Alla möjliga sorters grönsaker, kött, kycklig, fisk, inälvsbitar, fiskhuvuden you name it. Till det kom enstark sås som man smaksatte med själv på tallriken. Sjukt gott blev det iallafall och jag tror både Nak och Chenda var nöjda. Själv kunde jag inte sluta äta och fick knappt ner crepen till efterrätt. 
Stan börjar så smått tömmas på folk nu. Eftersom khmer new year är den största högtiden på året åker nästan alla khmerer hem till sina hemprovinser och det är nog kaos på vägarna idag och tidigt imorgon. Vi sover ut och puttrar ner till Kep mitt på dagen imorgon. Sen stannar vi där i fyra dar, tar oss till Kampot i två dar för att lyxa till på Sokha beach sista två dagarna i Sihanoukville. 
Just nu är det sjukt varmt i stan så en havsbris i håret ska bli toppen. Dessutom ska jag krama mycket på min fina fru som jobbar alldeles för mycket. 
So long på ett tag!

Kommentarer
Postat av: mulin

Åh, söt!

Postat av: Katja

Fina Noam - jag gläder mig så att snart få träffa dig. Mormor kramar!

2008-04-12 @ 15:57:38
Postat av: Cara/syrran

vilken sötnos.
jag tyckte det smakade lite rått när vi åt på sån där stek-sopp grej på bordet.
Saknar er, sköt om er

2008-04-16 @ 20:04:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback