Burma

Hur modiga människor finns det egentligen i världen?
Hur fan vågar man gå ut på gatorna och visa sin vrede helt öppet när man vet vad som hände 1988?
I de kambodjanska tidningarna på khmer står det inte ett ord om vad som händer i Burma. Varjelands sak verkar de tycka här. Den internationella communityn här följer dock allt som händer dag som natt...otroligt att det kommer ut info överhuvudtaget...modiga människor igen.
Mimmis kollega Johan rapporterade på CNN igår från 19:e våningen på ett hotell.Galet.
Hur omfattande allt är eller kommer att bli känns det som ingen kan veta. Idag har många utlänningar inklusive jag själv burit rött för att visa stöd för munkarna.
Det enda man kan göra just nu är väl att sprida ordet... så detta är mitt försök i väntan.
Sprid ordet du också och uppdatera dig på bloggar/CNN osv.

Kommentarer
Postat av: Katja

Hörde Desmund Tutu på bokmässan som tycker man ska sätta press på Kina för att gå in i Burma, annars bojkottar vi OS i Peking.
Bilder från Medis med rödklädda demonstranter. Folkopinionen har fått slut på krig förr - kanske går det att hejda våldet nu.

2007-09-28 @ 18:58:24
Postat av: carina

Ordet sprids och tack vare alla modiga människor som enas tror jag att det kommer att bli resultat den här gången- det måste bli det.
Hörde du Abbe om Görans föreläsning i Trondheim?
Härskartekninken- jo jag tackar vad uppfinningsrik den mannen är:) Kram Carina

2007-10-01 @ 20:23:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback