Skumrask

Som vanligt ska jag inte lova att skriva oftare - då kraschar datorn automatiskt.
Har den senaste veckan kommit på mig själv med att vara helt paranoid och misstänksam mot allt och alla. En effekt av allt skumrask som försigår i det här landet gissar jag. Ingenting jag är stolt över.
Vår kära maid Chenda ringde exempelvis i måndags och sa att hon behövde gå till doktorn. Väl tillbaka hade den stackars kvinnan uppenbarligen varit hos en riktigt svin till läkare. Chenda hade ont i huvudet och nacken samt ont i magen. Doktorn hade fotograferat hennes hand och gjort ett ultraljud på magen, skrivit ett utlåtande om irritation i halsen och magen, dåliga kalciumvärden, låg blodtillförsel till hjärnan, låga njurvärden osv osv. Hon fattade inte ett ord av utlåtandet som stod på knagglig engelska.
Medicin: Kalciumtabletter och zinktabletter för 56 (jävla) dollar!! En förmögenhet för Chenda.
Jag blev så förbannad att jag var på väg dit och skälla ut idioten.
När hon fick några Alvedon av oss försvann värken och hon tittade på mig som om jag var årets medicinman.

Imorgon åker vi till Bangkok och stannar till onsdag. Shopping, bio, Ocean World och eventuellt skridskor står på programmet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback