Mr Orange och lite om gymmet

Mr Orange


Idag kom Bosse över på en snabbvisit från Thailand. Tack för alla fina grejer hälsar Noam till mormor.
På gymmet/flyghangaren renoverar de för tillfället. Idag tränade jag i skön kambodjansk målarfärgslukt med unga killar klättrandes 8 meter över marken på byggnadsställningar som jag inte hade ställt mig en halvmeter upp på. Längs uppe vid taket fanns en smal bjälke som grabbarna stod och satt på när de målade. En kille målade under bjälken, en annan lutade sig ut på tå för att han var för kort osv. Mina halvhöjdrädda nerver orkade inte se och logiken i huvudet blev: Det jag inte ser finns inte! och jag vände mig bort. Gymkulturen på Paddys är ett kapitel för sig. Antingen står det 5 pers runt en och stirrar när man lyfter och registrerar hur tungt man tar eller så står rossarna och spänner upp sig framför speglarna helt ogenerat. Gärna inoljade förstås. Populärt är också att visa att man är starkare än barangen - köra samma övning brevid med tyngre vikter. Komiskt för en annan som gått på diskreta Forsgrenska hemma.
När Jimmy och John tränade kom en kille fram och frågade hur man skulle träna för att bli lika långa som dem.
Finns det sträckbänkar fortfarande?
I Kina kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback