Vad kärlek borde vara...

Har en hemsk magknip och är helt tom på energi efter en indisk middag och en natt på muggen. Borde bara lägga mig att sova men Noam lever rövare och skriker: -Pappa! Pappa! varje minut för att få min uppmärksamhet.
Jag har börjat läsa "Bitterfittan" av Maria Sveland och känner igen tankarna och resonemangen.
(Nu kom Noam ut från duschen och gick rätt in målarfärgskladdet på golvet en gång till...mot duschen igen)

Jag måste citera lite av det jag läser:
"Om vi slutade att se kärleken som bara en känsla, så skulle vi lättare slippa tjafsa mot argumentet att kärleken kan ta sig olika uttryck för olika individer. Om vi hade en gemensam definition av kärlek skulle vi lättare komma undan alla Hollywoodromantiserade bilder som skymmer bristerna i en relation. Alla berättelser som handlar om hur tråkig kärleken blir utan romantik, utan rosor och champagne. Berättelser jag läst och sett tusentals av och som fått mig att tro att min saknad handlar om prunkande snittblommor.
Jag kan lätt leva utan rosor och champagne, men jag står inte ut med ojämlikheten. Den borde inte ha något existensberättigande i en relation där två människor påstår sig älska varandra."

Jag är helt fast efter 55 sidor...Bitterfittan av Maria Sveland är mitt boktips till alla.

Kommentarer
Postat av: sofia

Ja du Abbe. Grattis till litratur valet!!
Har precis läst ut bitterfittan, men önskar att jag inte läst den så jag fick läsa den igen... Många bevingade citat finns att finna!
Härligt att höra att indisk mat är sig lik även i PP.
Snart kommer vi!
Ha det gott
hälsa Mimmsan o N.
Kram S

2007-11-22 @ 12:48:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback