Lite bistånd till att utveckla bordellsektorn?

Lite bistånd till att utveckla bordellsektorn?


Jasså, inte det?
Men det finns ju massor med flickor/kvinnor i Kambodja som "arbetar" med att sälja sina kroppar till män. Ska inte de få vara till salu om de vill vara de? Det är väl bättre att de får hjälp med att organisera sig och kan betala skatt som...(hmm, ja ändå)....
För de svenskar som reser på semester till Kambodja och vill "roa sig lite" vore det ju också bekvämt om information om hororna fanns på svenska. Kanske kunde Ving och Fritidsresor hjälpa till med att ordna så att det redan finns en "sån där" på hotellrummet när man anländer. Istället för en Dumle på kudden liksom...
De kan ju vara lite knepiga att hitta och vissa människor har ju inte förstått att dessa egenföretagare bara gör ett jobb som vilket annat. Att det faktiskt är det de valt att göra. Valfriheten kan vi väl inte röra, den borde vi väl stödja i sann marknadsekonomisk anda?

Tillbakablick i kambodjansk flickas liv:
Dottern: - Mamma och pappa vad tycker ni jag ska välja för yrke. Jag sitter här och tittar i gymnasiekatalogen och kan inte bestämma mig riktigt. Jag funderar mellan sömmerskegymnasiet, fordonteknisk- eller horgymnasiet, vad tycker ni?

Mor och far: - För guds skull, ta horgymnasiet! Visst är konkurrensen hård men du kommer klara det alldeles utmärkt min kära.

Dottern: - Jo, ni har ju rätt. Både textilindustrin och bilindustrin är ju lite si och så nu för tiden. Män som vill köpa sig sex finns det dock alltid. Dessutom skulle jag inte vilja ligga samhället till last genom att vara arbetslös.

Var åttonde svensk man säger sig ha köpt sex.

Kristina Axén Olin borde stödja bordellbistånd eller vad sägs om detta citat om prostitution som ett privatekonomiskt alternativ - "Men det finns människor som helt enkelt inte vill ligga samhället till last och det måste man respektera".

Kommentarer
Postat av: Katja

Nä, dra på trissor! Var det ett citat från olinskan?

2007-11-06 @ 21:34:43
Postat av: Syrran fran kusten

Du borde skriva en bok!

2007-11-08 @ 03:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback