Efter ännu en All you can eat buffé

På gatan ligger de.
Precis intill en av de restauranger som vi brukar äta på ibland. Två barn med sina föräldrar bara ligger där hela dagarna vid sidan av vägen. Barnen är så långt borta ifrån Noam med all sin energi som man kan komma. Jag tror att pappan knarkar för han ser så väck ut.
Mimmi sa att hon såg att mamman såg gravid ut nu. Fan!
Jag vet inte vad de heter. Jag vet bara att de ligger där jag åker förbi med min stora bil flera gånger om dan. Några gånger har jag gett dem lite pengar till mat, en annan gett dem lite kläder, välling och leksaker. Jag kunde ha gett dem mycket oftare förstås.
Förra veckan bestämde sig Mimmi för att försöka prata med dem och höra vad som hänt dem med hjälp av en kollega.
När hon kom dit var de borta. De som alltid brukar ligga där.
Förmodligen bortkörda av någon till nåt ställe.
Bortkörda för att såna som jag ska slippa se verkligheten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback