Regn och besök hos oss

Äntligen har regnen kommit på allvar. Sedan en vecka tillbaka så lever Tor fan på himlen runt klockan fyra och sen kommer en skur. Senaste dagarna har det till och med kommit två skurar per dag. Temperaturen är nere i behagliga 28-30 grader och man kan tänka klart igen.
Idag har vi fixat prylar till huset jag och Mimmi. Två stora marknader, affären och skräddaren hanns med också. Fyndade en jacka till sommaren som jag är löjligt förtjust i redan, fast den är för varm att ha här. Tjejen som sålde den ville ha fem dollar men när jag slet upp slantarna lite för snabbt sa hon nej nej och skrev 12 dollar på sin papperslapp. Blev lite sur över det kassa försöket att lura pengar av mig och höll på att gå därifrån innan jag samlade mig och prutade ner den till tio. Det är lätt att bli dumsnål här när man handlar så förbannat billigt jämt.
Testade vår närmste skräddare med varsinn skräddarsydd skjorta - blir det bra så blir det kostym. Om några dar får vi svaret.

För närvarande ser besökslistan för hösten (och framåt) ut som följer:

* 4 okt-30 nov Syrran, Micke och Rio (BOKAT)

* Nån gång mellan 14 nov-28 nov Maria, Cecilia och Lisbeth (BOKAT)

* Jul och nyår Anna, Kent och Elma (BOKAT)

* Troligen i början av december Johan och Lisa (BOKAT)

* Nån gång medan syrran m familj är här Morsan och kusin Karin

* Januari? Joel, Sofia, Hedvig och Turid

* Sportlovet 2008 Pappa, Irene, Clara och Alice

Ni som funderar på att komma och inte har bokat resa, kolla luckorna och hör av er till oss.

Kommentarer
Postat av: mamma

morsan har bokat resa 15-30/11...det är klart. Bokar härmed en sängplats för en gammal kropp..
puss mamma

2007-05-15 @ 18:38:41
Postat av: Marc M

Jag hänger gärna på familjen Elma om jag får för er och för chefen.

2007-05-18 @ 13:41:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback