Moppehus

Moppehus


Minns inte om jag publicerat den här bilden redan. En av många konstiga saker som transporteras på moppe eller hoj. Att Mimmis kollega Erik fick sitt pingisbord hem till sig med cykeltaxi slår den inte men ändå.

Lite saker jag glömt att skriva om:
- EU-dagen som firades med mottagning i Le Royals balsal med fritt käk och champagneflow. Kostymen passade fortfarande, så så mycket kan jag inte gått upp i vikt.

...men för säkerhets skull så har...

- Ett mini hemmagym införskaffats. Träningcykel, trampmaskin med gummiband och en absurd twistbräda står nu parkerade framför dumburken för att skapa lite ångest i chipsätandet och öldrickandet. En halvtimme igår och en timme idag på hojjen. Vi får se vart den står runt jul?

Imorgon är stora heminredardagen för mig och Mimmi. Hundra ärenden ska avklaras medan Noam är i skolan tre timmar och vi får se om vi klarar det utan att mörda varann. Idag rekade jag lite på marknaden för säkerhets skull. Olympic Market var en ny fin bekantskap utan turister. Wish us luck!

Idag blev ryggen och axlarna lena som en babyrumpa också. Vaxningen i nacken kunde jag vara utan - annars var det ju inte så farligt. Nästa gång blir det massage. Sjukt att vi bor granne med ett pissbilligt SPA och inte är där oftare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback