V75 och jackpottpengar att hämta

V75 inleds med Silverdivisionen och det ser ganska jämt ut på pappret.Mest spelade just nu är 1 Real Ås, 6 Finders Keepers och 8 Born to Dance. 5 Capricorn Label har också ca 35% av strecken. Intressant att notera är att Svanstedt som kör Finders Keepers verkar tycka att hans andra häst 3 Nasdaq Boy har bättre chans än den han kör. Erik måste gasa med Real Ås från innern, med tanke på att han haft ovanligt många galopper på sistone undrar jag om självförtroendet att trycka till från start finns där, risk att bli instängd. Annars är fältet litet och då brukar många sitta nöjda med sina positioner= ledaren rinner undan när den sluppit tryck. Vem är då ledaren? Jag tippar 1 Real Ås, 3 Nasdaq Boy eller 6 Finders Keepers. Drömscenariot är Nasdaq Boy i ledningen och Finders Keepers utanpå och låser loppet= 12 procentaren Nasdaq Boy glider undan och vinner.
Det är som sagt ett jämnt lopp och några hästar är väl lite spelade ex 2 Jeannes Shadow 6%.
Jag vill vara med från början och spelar: 1,2,3,4,5,6 och 8. Kanske galet att utelämna två hästar men det visar sig. Håller tummen lite extra för Nasdaq eller Jeannes. Lås Åke lås!

Avd 2) Stolopp och 15 hästar. Jag börjar med att ta bort tilläggshästarna, tycker inte nån ser bra ut nog för att hinna fram. Kanske ska man dock passa 14 Bella Gigant som är nedspelad på toton, vet någon nåt som inte jag vet?Både Goop och Örjan har springspår och 3 Cherry Hill sägs vara rapp från start, alla ska med. Erik har trånga fjärdespår med favoriten Julia AU och jag tror på galopprisk igen.
Jag målar på i det här loppet också och hoppas på att mina skrällar går in :(Barbie Komp sprang personligt rekord sist 2%, kom igen Fredrik Persson)
2,3,5,6,7,10 och 14

V753) Spik: 8 Torvald Palema. Bästa hästen vinner!Slutsnackat...

4) Klass tre och lång distans. Fördel att löpa på innern och vilka finns där? Jag hoppas på 7 Peppes Vera som sprang på personligt rekord sist och nu är ute över favoritdistansen. Kanske kan den också sitta i ledningen från springspår, 8% just nu. Tar med 1 General de Mai och 6 Speedy Rocket också. Hoppas på Peppes dock. 1, 6 och 7

5) Stolopp igen och nu är det dags att spela med Hjärtat. 2 Hjärter Dam spurtade ner bra hästar från tolfte spår sist och lär få bättre utgångsläge nu. Winnerbäck sjunger ju om Hjärter Dam, jag krämar på högsta volym och spikar Johnny Takter.

6) Här är Benny Palema uppe i 74% trots att Åke själv säger: "Möter bättre motstånd nu och är ingen klar vinnare". Sånt måste synas och jag chansar bort Benny. Tror på ett lopp i högt tempo, på gränsen till överpace. Mina tips blir 2 Bighouse Andy med Örjan i ledningen 18%, tackar och bockar. 3 Speed Demon Love äntligen dags för Erik och 11 Urgent Sund med Sjunnesson.2,3 och 11.

7)Då ska det avgöras. Jag kör en rövare och spikar favoriten. Lutfi spikar sig själv med 6 Paul November och jag håller tummarna för att det håller hela vägen för Lutfi som det gör ibland. Go Kolgini go!

Systemet:1) 1 2 3 4 5 6 8
2)2 3 5 6 7 10 14
3)8
4) 1 6 7
5) 2
6) 2 3 11
7) 6
441 rader = 220,50 kr. Det har du råd med morsan! Välj inte bort nåt nu Janne, du vet hur det gick förra veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback