V75-Analys

Här kommer min analys av veckans V75:

Avd1) 2 Always Alluring är favorit men har efter strukningen av nummer 1 fått innerspår och en säker ledning har förvandlats till osäkerhet. Från innerspår måste det gasas lite extra om AA inte ska bli instängd, galopprisken ökar och krafterna kan tryta på slutet. Värt att syna favoriten tycker jag. 12 Affe Fager har kasst spår men har ju gått på moln på sistone, 6 Real Ås har bytt kasst spår mot det bästa efter strykningen=bra chans. 4 Empire B får Björn Goop i sulkyn och sitter nog i spets=spelbart, 5 Olly Lane har visat form.
Notera att Lähdekorphi har 5 hästar med i loppet så de som tror på kompiskörning för Empire B i ledningen kan gott spika. Jag gör det inte.

Avd 2) 6 Saviola gillar jag och han vann ju från dödens sist. Den positionen är nog den bästa han kan få i detta lopp också. Från spår 6 är det lätt att hamna illa i starten, hamna på vingel osv. Han måste också köras offensivt för att ha chans=risker.4 Fortune Access var tvåa efter Saviola sist, sitter nog i spets nu och Åke aviserar skoryck för första gången, några spikar. Andra tar med: 7 Conrads Trick m B.Goop som nog är bästa hästen, 9 Zoogan som har smygläge med Erik och 12 Gordina Dag som får Örjan och har form.

Avd 3) 7 Acclaim är favorit. Struken för hovböld senast, dåligt startspår, hamnar sist i starten enligt tränarn, gillar inte skitiga banor(kolla vädret)= Ingen spik. En jäkla spurt finns där när det stämmer dock. 1 Anelka har två raka vinster, sitter i spets. 10 Picture Ås gillade inte banan sist men är en bra häst. 6 Minnesota vann sist och får Goop. 3 Skogans Joker var lite sämre sist men kan kanske hitta tillbaka nu. 5 Ima Super Crown gjorde ett kanonlopp från bakspår sist och skräller bra.

Avd 4) De som sett 9 Commander Crowe säger att det är en klassklättrare. Hästen har fem raka vinster och har de rätt ska detta motstånd inte stå i vägen.Spik. Reservnr 8

Avd 5) Stoeliten och bara sju startande. 3 Camilla Highness har slagit betydligt bättre hästar än detta men gör årsdebut= Osäkerhet på formen. Jag tror dock att formen är god, hästen sitter i spets och Uhrberg rullar med krafter kvar över mållinjen som etta. Spik. I ett litet fält har alla egentligen bra positioner, därför är det onödigt att köra mot ledaren och sätta press= Ledaren vinner. Förhoppningsvis Camilla Highness då.
Motbud(reserver) är 7 Ingrid Palema och 6 Stenåsens Winny.

Avd 6) Nummer 2, 3 och 4 är jämnspelade favoritermed fördel 3 enligt mig. Vill ha med 9 Aces Jellybob med Erik och 12 Pontiac Index med Örjan som visat form.

Avd 7) För att inte bli för dyr spikas 6 Hurricane Line kanske av vissa. Jag tror att hästen kommer att klättra i klasserna och då måste man slå även bra motstånd som här.
Varning för 4 SuperOdds som sitter i ledningen. Ni som har råd tar med: 2, 3 och 9 också.

Lycka till.

Kommentarer
Postat av: Tipparen själv

Inte så illa pinkat av en trähäst. Av sju lopp nämnde jag vinnaren och tvåan i sex av loppen, spikarna satt och isjunde där jag sprack kom "mina" hästar tvåa, trea och fyra.
Nu var det ju ganska favoritbetonat men ändå...

2007-03-11 @ 09:59:51
Postat av: Syrran

Det är inte bara Noam som är duktig på att ge sig själv beröm när han gjort någonting bra.

2007-03-11 @ 14:55:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback