Utanf?r bubblan Phnom Penh

Utanf?r bubblan Phnom PenhMimmi var ute i Prey Veng på två dagars studiebesök och kom tillbaka till bubblan Phnom Penh med många intryck i bagaget. Torrt så in i bängen och jäkligt fattigt var de mest bestående tror jag. Jag märkte på Mimmi att det var jobbigt för henne att ta in allt, speciellt alla barn som inte har någon framtid. Det tror jag är ofrånkomligt när man är förälder att det blir så.
I byarna fanns nästan bara kvinnor och barn kvar eftersom skörden varit dålig i år. Männen åker till Phnom Penh och kör moppe, ligger med horor och smittar ner frun med hiv när de kommer hem= ett vanligt scenario.

Appråpå horor, så sprang jag rakt in i prostitutionen igår kväll. Vi skulle kolla fotbollen och letade efter ett hak att kolla andra halvlek på. Naiv som jag är trodde jag nog att man kunde slå sig ner på en halvtveksam bar och få vara ifred om man inte visade nåt intresse för all skit som försiggick där. Naiv var ordet och efter att Ove fått presentera sig för hundrade gången på tio minuter så svepte vi ölen och gick till Gasolina istället.
Enligt Anna som jobbar med kvinnofrågor här finns tydligen hela områden med bara bordeller och skit. Som sagt mycket skit under ytan här.
Dagen har ägnats åt återhämtning inför veckan och det jobbigaste vi tog oss för var att hämta mina skräddarsydda gangsterpjuck på Beautiful Shoes. De blev riktigt bra faktiskt, fast så hala att jag kommer få jobba med egot för att klara av att gå ut i dem...

Imorgon ska barret av - det börjar bli svettigt nu och jag har ju tre kilo afro på huvudet. Off off u go!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback