Premiär på HästskitStadion

Efter att Noam var avlämnad på skolan gick jag och Nak till fotbollsplanen. Gårdagens försök att få upp näten jag hade köpt var förgäves. De som bodde på marken var rädd att landägaren skulle bli arg och skicka iväg dem. De visade sig dock att det trodde att jag ville sätta upp mina nät för att ta ned dem igen när jag spelat klart. De trodde också att jag i och med nätuppsättnigen gjorde anspråk på planen och skulle använda den varje dag varpå deras landlord skulle bli sur.
Idag kom näten upp iallafall sedan vi försökt reda ut alla missförstånd. Det tog sin lilla tid och när det var dags för att lira var min hjärna redan kokt av morgonsolen. Jag höll ut i en timme och var inte alls lika vass som jag minns mig på plan. En sak att springa på löpband i airconditionerat gym, en annan sak att spela fotboll(asian-style, som thaiboxning med boll) i 35 graders värme.De skulle lira på lördag igen men då ska både mina kids lira på morgonen och jag själv på eftermiddagen med ett mixteam av baranger och khmerer.
Jag spelade med ett gäng tandläkarstudenter idag och de hette givetvis Dentist United =D. Kossor som betade bakom målet, så man trodde ju att man hade hamnat på Stockholm Stadion. Fy fan! Foton kommer snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback