Prata Noam

Prata Noam är det jag precis gjort nyss. 
Det gör jag varje kväll med min son när han ska sova.
- Prata Noam, säger Noam sekunden efter han slurkat i sig sista skvätten välling och gett mig flaskan.
Sen pratar jag.
Jag berättar om en pojke som bor i Kambodja men som minns massa saker från Sverige.
En pojke som har gjort en massa spännande saker varje dag och som får hjälp att komma ihåg allt som har hänt de senaste 24 timmarna.
Jag berättar hur mycket hans föräldrar älskar honom och vill honom allt det bästa i världen.
Jag berättar hur bra han är på en massa olika saker.
Jag berättar vilket fantastiskt barn han är och hur härlig och spännande hans morgondag kommer bli.
Jag hoppas att jag hjälper honom växa.
Jag hoppas han känner all den kärlek jag vill ge honom.
Han ska aldrig någonsin behöva fråga sig själv om han är älskad eller inte, det har jag lovat mig själv att se till.

Kanske skulle alla behöva lite Prata Noam varje kväll innan de somnade?
När sa du hur viktig din partner är till honom/henne sist?
När fick du själv höra att du var bra och älskad sist?
Jag vet att jag glömmer bort att säga det till Mimmi alldeles för ofta.
Kanske är det också för att hon är iväg i kväll som jag tänker på det?
Kan nån komma hit...
....och Prata Albin?

Kommentarer
Postat av: Katja

Vilken härlig kille du är Abbe. Jag är övertygad om att Mimmi vet att du älskar henne, även om du inte säger det varje dag. När hon var liten berättade vi om indiska tigrar och äventyrliga flickor för henne vid nattningen ( hon var extremt svårnattad).
Finns det Findus välling i Kambodja?

2007-03-01 @ 15:50:52
Postat av: Syrran

Albin är en trygg, snäll och fantastisk människa som bor i Kambodja. Varje dag så tänker en massa människor på honom och önskar honom väl. Drömmer att han vore lite närmre än han är just nu, men eftersom Albin är en klok man så litar vi på att han tar hand om sig och sina kära till han kommer tillbaka till Sverige.
Jag älskar Albin.

2007-03-01 @ 19:20:28
Postat av: Syrran

Albin är en trygg, snäll och fantastisk människa som bor i Kambodja. Varje dag så tänker en massa människor på honom och önskar honom väl. Drömmer att han vore lite närmre än han är just nu, men eftersom Albin är en klok man så litar vi på att han tar hand om sig och sina kära till han kommer tillbaka till Sverige.
Jag älskar Albin.

2007-03-01 @ 19:21:20
Postat av: Syrran

Grattis på namnsdagen hälsar Micke, Emilie och Albin Erik Rio Mårtensson. Glömde att gratta när vi pratade med varandra.

2007-03-01 @ 19:37:15
Postat av: Carina

Med en tår i ögat vill jag bara säga att vad lätt det vore för alla om det fanns många många "Abbe" här i världen och vad synd att vi missade varandra.
Kram från Carina nyss hemkommen från Thailand

2007-03-03 @ 14:03:17
Postat av: Anonym

Det var en gång en liten kille som var ganska rädd för allt som var nytt och skrämmande, när det var många steg upp i trappan till ratten på lekbåten i parken, stod han nedanför och våndades och ville och ville inte, gick ett steg och tvekade. I huvudet rörde sig många bryderier och i hans pappas ännu fler. En dag blev pojken stor och
sög i sig allt spännande och skrämmande som hände
i världen, han tog ratten och styrde med den ut till andra sidan klotet och upptäckte, att i hans huvud fanns de mycket bryderier och saker som han
inte förstod. Men plötsligt hade han klättrat väldigt högt upp på stegen och hade en god utsikt över händelsernas centrum.Plötsligt så ville han
och nu var det han som var pappan.
Kram min son jag älskar dig pappa

2007-03-06 @ 00:34:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback